Ons logo

Zoals u kunt zien zijn de letters ''Aa'' in ''Taalschool'' verschillend van grootte en van lettertype. De verschillende letters staan symbool voor de verscheidenheid aan tekens en symbolen in schriften. Het lezen en schrijven van een nieuwe taal is erg ingewikkeld. Zeker wanneer je als kind bent opgegroeid met een ander schrift.

De geluidsgolven symboliseren de gesproken talen bij ons op school. Vanzelfsprekend is ons doel de leerlingen zo snel mogelijk het Nederlands te leren spreken. Maar een nieuwe taal leren kost tijd, de leerlingen zullen het klanksysteem onder de knie moeten krijgen. daarom is het ook toegestaan om de moedertaal te gebruiken tijdens de schooldag. Met kinderen uit meer dan 25 verschillende landen is er een grote variëteit aan gesproken talen binnen de school.

Voor het logo is gebruik gemaakt van vijf verschillende kleuren. Die verscheidenheid aan kleuren representeren de verschillende achtergronden van de leerlingen bij ons op school. Onze leerlingen komen vanuit de hele wereld, waardoor er een mooie mix van verschillende culturen ontstaat. Deze cultuurverschillen verwelkomen en omarmen wij. Deze diversiteit zien wij als kracht, zo kunnen wij bouwen aan een inclusieve en multiculturele samenleving.